[O2FL] Rozwalona głowica 1,8 tsi - jak skutecznie rozwiązać

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pkaczka6
    Classic
    • 2011
    • 3

    [O2FL] Rozwalona głowica 1,8 tsi - jak skutecznie rozwiązać

    No, to tam nie ma w ogóle przy kredytowanym trybu sądowego
  • mrsojer
    Drive
    • 2010
    • 76

    #2
    [O2FL] Rozwalona głowica 1,8 tsi - jak skutecznie rozwiązać

    Witam serdecznie.
    Tydzień temu mojego 1,8 tsi nie odpaliłem, okazało się "wadliwy napinacz rozrządu". Uszczerbiony ząbek na napinaczu. Głowica ucierpiała dość mocno i nadała by się do regeneracji, jednak po pomiarze wałków okazało się, że one również zostały pokrzywione.

    Proszę o pomoc w jaki sposób najlepiej rozwiązać ten problem.
    Cena nowej kompletnej głowicy w ASO to ok 7000zł, a używek na rynku wtórnym brak.
    Wałki pokrzywione a wymiana to koszt 5000zł (2 szt.)

    Posiadam głowice o numerze 06H103373K. Wiem że są jeszcze jakieś głowice do tego samego silnika ale z ostatnią literką "J". Czy to to samo? Czy będzie pasować?

    Komentarz

    • majkel123
      Rider
      • 2010
      • 570

      #3
      Nie załapałeś się na akcję serwisową na napinacz :?:
      Arctic 1.8 TSI DSG7

      Komentarz

      • SilentEmpire
        Rider
        • 2009
        • 304

        #4
        mrsojer, przy jakim przebiegu to padło?
        SUPERB

        Komentarz

        • andrzej111
          L&K
          • 2010
          • 1391

          #5
          jakie były objawy że wylądowałeś w ASO?
          Za taka kasę to chyba lepiej wsadzić 2.0 TSI...
          Ja już się oswajam z myślę, że trzeba szykować kase na 2.0...
          Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

          Komentarz

          • mrsojer
            Drive
            • 2010
            • 76

            #6
            Na akcję serwisową się nie załapałem, bo nie byłem w tym czasie w ASO. W ASO serwisowałem jak auto jeszcze było na gwarancji, natomiast po gwarancji u znajomego mechanika. Niestedy Skoda Auto nie miała w zwyczaju dzwonić do właścicieli. Stąd też ich tajemnicza akcja serwisowa mnie nie dotknęła.

            Co do przebiegu to mam w tej chwili 60 000 km.

            Jeżeli chodzi o objawy to auto raz na 50 odpaleń czasami czymś zagrzechotało. Nie obstawiałem rozrządu z uwagi na to że miał wytrzymać 200 000 km. Samochód naprawiam u znajomego, a cenę części sprawdzałem w ASO.

            Znalazłem jakąś głowicę do silnika 2.0 tsi o tym samym numerze. Czy to oznacza że będzie pasować?

            Komentarz

            • andrzej111
              L&K
              • 2010
              • 1391

              #7
              powinno być ok
              Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

              Komentarz

              • Tippo
                L&K
                • 2009
                • 1349
                • Octavia III (5E3)
                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                #8
                Zamieszczone przez mrsojer
                Znalazłem jakąś głowicę do silnika 2.0 tsi o tym samym numerze. Czy to oznacza że będzie pasować?
                Mozliwe, bo 1.8 od 2.0. rozni sie skokiem tloka, wiec znajac upodobania VAG do unifikacji i oszczedzania kasy, warto probowac.

                Komentarz

                • mirek_p11
                  RS
                  • 2010
                  • 6630
                  • Volkswagen
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  mrsojer, napisz do arturo_freestyl, bo wymieniał silnik na 2.0 tsi i może głowice będzie miał

                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                  Fotki
                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                  Fotki

                  Komentarz

                  • Ceed1
                    Rider
                    • 2012
                    • 461

                    #10
                    Nasunął mi się taki wniosek. Wszyscy wieszają psy na 1,4 TSI a w rzeczywistości na razie przynajmniej ja nigdzie nie wyczytałem aby jakiś 1,4 rozpadł się w wyniku awarii rozrządu. Natomiast o zniszczonych 1,8 jest tu na forum na dzień dobry 5-6 sztuk. Niektore mają małe przebiegi. Dodatkowo tych 1,8 jest dużo mniej na rynku i forum niż 1,4. Czyli reasumując ten 1,8 jest jednak dużo większą padaką niż 1,4. Sorry ale ja tak to widzę.

                    Komentarz

                    • mrsojer
                      Drive
                      • 2010
                      • 76

                      #11
                      Zamieszczone przez mirek_p11
                      mrsojer, napisz do arturo_freestyl, bo wymieniał silnik na 2.0 tsi i może głowice będzie miał
                      Zaryzykowałem i wczoraj kupiłem tą głowicę do 2.0 tsi. Dzisiaj będzie u mojego mechanika. Dam znać co i jak i czy pasuje. Mam tylko nadzieje, że wałki będą miały te same krzywki.


                      Co do trwałości to nie jest tak źle z tymi silnikami. Niestety wadliwa część spowodowała tego typu usterki. Brat ma 1,8 tsi z 2007 roku i ma przelatane 200 000 km i nic tam się nie dzieje. Teraz będzie robił rozrząd jakoś.

                      Nóż się otwiera natomiast z uwagi na tą cichą akcję serwisową, że nie dali znać, nawet gdybym miał to zrobić na swój własny koszt. Naprawa zamknęła by się w 500 zł a nie w 5000zł

                      Komentarz

                      • Zorr
                        RS
                        • 2011
                        • 2110

                        #12
                        Zamieszczone przez Ceed1
                        Nasunął mi się taki wniosek. Wszyscy wieszają psy na 1,4 TSI a w rzeczywistości na razie przynajmniej ja nigdzie nie wyczytałem aby jakiś 1,4 rozpadł się w wyniku awarii rozrządu. Natomiast o zniszczonych 1,8 jest tu na forum na dzień dobry 5-6 sztuk. Niektore mają małe przebiegi. Dodatkowo tych 1,8 jest dużo mniej na rynku i forum niż 1,4. Czyli reasumując ten 1,8 jest jednak dużo większą padaką niż 1,4. Sorry ale ja tak to widzę.
                        5-6 dziennie nowych zniszczonych 1.8TSI na forum? poproszę o jakiś dowód...
                        Ceed1 - sorry, ale tworzysz jakieś niestworzone teorie.
                        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                        Komentarz

                        • andrzej111
                          L&K
                          • 2010
                          • 1391

                          #13
                          Zamieszczone przez Zorr
                          5-6 dziennie nowych zniszczonych 1.8TSI na forum? poproszę o jakiś dowód...
                          Na dzień dobry, nie na dzień


                          ale kolega ma racje, bo 1.4TSI 122 chodzi jak traktor ale zupełnie nic z tego nie wynika, chyba nie było silnika, który się rozleciał...
                          Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                          Komentarz

                          • Zorr
                            RS
                            • 2011
                            • 2110

                            #14
                            Zamieszczone przez andrzej111
                            Zamieszczone przez Zorr
                            5-6 dziennie nowych zniszczonych 1.8TSI na forum? poproszę o jakiś dowód...
                            Na dzień dobry, nie na dzień.
                            co oznacza w takim razie "na dzień dobry", które mówimy sobie z reguły codziennie ?

                            z wiadomych względów śledzę wątki o rozwalonych 1.8TSI i tak mam wrażenie, iż na forum od 2-3 lat, było 10-15 takich przypadków ... z czego parę "u jakiegoś znajomego" albo "u nas w firmie padły".
                            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                            Komentarz

                            • Ceed1
                              Rider
                              • 2012
                              • 461

                              #15
                              "na dzień dobry" oznacza to, że tylko szybko przez chwilę szukając można znleźć 5-6 takich przypadków. andrzej111 w 100% zrozumiał poprawnie moją wypowiedź. Zorr Tobie włączył sie od razu "ruski" i chcesz się kłócić, że śmiem coś pisać na 1,8. Dodałeś nowe słowa do mojej wypowiedzi zmieniając jej sens.

                              Komentarz

                              • Zorr
                                RS
                                • 2011
                                • 2110

                                #16
                                Zamieszczone przez Ceed1
                                "na dzień dobry" oznacza to, że tylko szybko przez chwilę szukając można znleźć 5-6 takich przypadków. andrzej111 w 100% zrozumiał poprawnie moją wypowiedź.
                                sorry ale "na dzień dobry" nie oznacza szybkiego wyszukiwania, raczej coś jak:
                                na wstępnie, na wejściu, na powitanie itd... Poza tym zachęcam do zrobienia szybkiego wyszukiwania i rzetelnego sprawdzenia ilości awarii 1.8TSI.

                                Zamieszczone przez Ceed1
                                Zorr Tobie włączył sie od razu "ruski" i chcesz się kłócić, że śmiem coś pisać na 1,8. Dodałeś nowe słowa do mojej wypowiedzi zmieniając jej sens.
                                co do trybu "ruskiego", wchodzisz na wątek gdzie ktoś ma poważny problem i piszesz że Twoje 1.4TSI jest jednak lepsze, na podstawie wydumanych statystyk/wniosków.
                                Naprawdę nie ma tutaj dużego znaczenia sama interpretacja słów "na dzień dobry".
                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                Komentarz

                                • mrsojer
                                  Drive
                                  • 2010
                                  • 76

                                  #17
                                  Panowie spokojnie.
                                  Faktem jest że sporo tych awarii napinacza.

                                  Głowica już przyszła. Na pierwszy rzut oka wygląda na całą. Mam nadzieje że będzie pasować.

                                  Jak tylko to potwierdzę to napiszę, aby przetrzeć szlaki innym. Głowic do 2.0 tsi jest na rynku wtórnym więcej stąd łatwiej o nie.

                                  Komentarz

                                  • Ceed1
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 461

                                    #18
                                    Oczywiście Zorr masz rację.

                                    Komentarz

                                    • andrzej111
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1391

                                      #19
                                      Zorr, weź wyluzuj ja doskonale zrozumiałem o co koledze chodziło i jako posiadacz 1.8TSI w 100% sie z nim zgadzam... Ostatnio biegam po ASO, szukam kontaktów do mechaników i wiesz co słyszę? 1.8 TSI to najbardziej nieudany silnik...
                                      Pokaż mi kogoś z 1.4 TSI któremu rozleciał się silnik
                                      Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                      Komentarz

                                      • mirek_p11
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 6630
                                        • Volkswagen
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        #20
                                        andrzej111, 1.4 TSI padały, ale głównie te 160 i 180 konne

                                        Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                        Fotki
                                        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                        Fotki

                                        Komentarz

                                        • andrzej111
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1391

                                          #21
                                          Zamieszczone przez mirek_p11
                                          andrzej111, 1.4 TSI padały, ale głównie te 160 i 180 konne
                                          ale to zupełnie inne silniki niż CAXA


                                          Ja podtrzymuje, że 1.8 TSI to bubel jakich mało
                                          Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                          Komentarz

                                          • SilentEmpire
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 304

                                            #22
                                            Zamieszczone przez andrzej111

                                            Ja podtrzymuje, że 1.8 TSI to bubel jakich mało
                                            Bo one mają felerny fabryczny program. Trzeba dłubnąć i po kłopocie.
                                            Już to gdzieś ktoś napisał kiedyś.
                                            SUPERB

                                            Komentarz

                                            • mirek_p11
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 6630
                                              • Volkswagen
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              #23
                                              SilentEmpire, :diabelski_usmiech

                                              Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                              Fotki
                                              Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                              Fotki

                                              Komentarz

                                              • andrzej111
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1391

                                                #24
                                                no ale programie komuś padło? chyba nie
                                                Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                                Komentarz

                                                • piramida
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 12222
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  #25
                                                  Panowie a widzieliście ostatnio silnik z grupy VAG co by bez awaryjnie hulał przez wiele kkm? Bo ja nie widziałem :lol:
                                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...